Monday, March 1, 2010

AKU, DIA DAN COKLAT

                   ermmm...sedapnye...my favourite coklat..

Coklat?? Tahukah anda tentang coklat…msti la tau kan…memang sedap dan lazat lemak berkrim. disebalik rasa keenakan coklat yang lazat tersingkap satu cerita misteri antara aku, dia dan coklat.
Nak dijadikan cerita…aku mmg tak suka mkan coklat…huhu.. mcm tak percaya je kan..tapi tulah realitinya…ntah la aku pun tak tau nape aku tak suke? Mungkin coklat mengandungi susu walaupun sedikit… tapi aku tetap tak suka ..ak tak suke minum susu…eiii x sedap…suatu hari ketika berada di tingkatan 5 sorang clasmate yg merupakan kawan sebilik dengan pengirim misteri coklat ini dalam menyampaikan sekeping coklat.. “malihah, nah ambil ni.. ade budak bagi"…aku hanya mampu tersenyum..terkjut pun ade jugak…tp aku dpt cam sape yang bg..hihi..mcm tak caye je die bagi coklat kat aku..die bg ak sekeping coklat van haouten yang besar …tp sp nama pengirim coklat misteri ini ..hehehe satu misteri…

ade sorang mamat tu yang bg…kononnye nk tackle aku..wawawa alangkah seronoknya waktu tu…byselah bdk asrama suke makan coklat ..time tu bdk clas sume jelez kt ak sebab dapat coklat dari sorang mamat yg ak gelar Z ..tp dy xtau yang ak x suke makan coklat…so ak bg la kt adik aku makan coklat tu…tp ak rs bersalah la plak sebab x makan..rezeki x baik ditolak…ape pn tq Z…adik ak kate coklat tu sedap..tp ak x caye…hahaha. Byak kali tu adik ak pujuk suh mkan…ak pun terliur gak nk rs…skali rs…ermmmm sedapnya..kan adik da kate sedap…btul la sedap..huhu… Z bangge bile die tahu ak suka mkn coklat sebab die..tu la cinte monyet ak dlu…hahah..mmg bahagie time tu dpt coklat free..beso plak 2…mggu depannye Z bagi coklat lg…time tu nk sibuk2 kemas clas nk exam..ape lg ak dikerumuni dengan sahabat2ku yang ak rindui…ak share ngan diorang..huhu…kongsi kbhagiaan la kononnye..maklumla di situlah bermulanye cinte monyetku zaman mude2 dlu…skrg? Dah tua ke ak? hihi…muda lg..blajo pn x abs lg.…ble igt balik zmn sekolah dlu terkenang kt shbt2 lm.masing2 wat haluan sendiri…ade yg smbg blajo. Ade y kje…macam2 la...ble ak cite ak x mkn coklat…sume orang gelak kt ak…yang pnting sekarang ak dah mkn coklat…lg best kalo dpt free…hahaha..kalo ade sp2 nk bg coklat bg la cklat van houten ea…bkan ape cklat len pn mkn gak tp y pling ak suke van houten la...hehehe…ade tips ckit la sp nk tackle awek2 cun usim bley r bg coklat..pmpuan kan suke cklat..lg2 kalo dapat free…btul x?...btul la sgt..hihi…ape pn tq shbt2 yg sudi mndengar kisah ak, dia dan coklat…

4 comments: